Warning: Constant WP_MEMORY_LIMIT already defined in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php on line 91

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-config.php:91) in /home/colorizedspz/ftp/metropolitan/www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1758
{"id":3534,"date":"2021-11-16T18:54:55","date_gmt":"2021-11-16T17:54:55","guid":{"rendered":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/?p=3534"},"modified":"2021-11-16T19:19:26","modified_gmt":"2021-11-16T18:19:26","slug":"czlowiek-niejedno-ma-ucho","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/2021\/11\/16\/czlowiek-niejedno-ma-ucho\/","title":{"rendered":"Cz\u0142owiek niejedno ma ucho"},"content":{"rendered":"\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t

Cz\u0142owiek niejedno ma ucho<\/h1>\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\"\"\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\"Agnieszka\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\tAgnieszka Twar\u00f3g - Kanus\t\t\t\t\t\t<\/h6>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\n\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t
\n\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t

Komunikacja mi\u0119dzyludzka \u201euszyta na miar\u0119\u201d to sp\u00f3jno\u015b\u0107 mi\u0119dzy mow\u0105 werbaln\u0105 i niewerbaln\u0105, empatia, asertywno\u015b\u0107, umiej\u0119tno\u015b\u0107 dialogu, i uwa\u017cno\u015b\u0107 na s\u0142uchanie, a \u015bwiadome s\u0142uchanie nie tylko poprawia komunikacj\u0119\u2026 Z jednej strony komunikacja jest procesem automatycznym, z drugiej jest procesem z\u0142o\u017conym i trudnym. Umiej\u0119tno\u015bci\u0105 jest komunikowa\u0107 si\u0119 w spos\u00f3b celowy, tak by druga osoba zrozumia\u0142a dok\u0142adnie czego oczekujemy.
Kompetencja komunikacyjna jest w ci\u0105g\u0142ym ruchu, rozwija si\u0119, zmienia, odkrywa nowe s\u0142owa, uproszczenia, skr\u00f3ty, stale ewoluuje\u2026 Wyrasta z ludzkich \u017cyciowych do\u015bwiadcze\u0144, socjalizacji, ale te\u017c wi\u0119kszej samo\u015bwiadomo\u015bci. J\u0119zyk jakim si\u0119 komunikujemy tworzy nasz \u015bwiat. Granice naszego poznania wyra\u017caj\u0105 si\u0119 w granicach naszego j\u0119zyka, czyli rzeczywisto\u015b\u0107 jest taka, jaki zas\u00f3b s\u0142\u00f3w posiadamy. Ka\u017cdy cz\u0142owiek ma sw\u00f3j indywidualny styl wyra\u017cania siebie, ukszta\u0142towan\u0105 umiej\u0119tno\u015b\u0107 s\u0142uchania innych, spos\u00f3b m\u00f3wienia i umiej\u0119tno\u015b\u0107 komunikowania jako odnoszenie si\u0119 do siebie i innych os\u00f3b.
To wszystko jest oczywiste, a jednak zdarzaj\u0105 si\u0119 sytuacje w kt\u00f3rych rozmowa si\u0119 nie klei, riposty nie trafiaj\u0105 w sedno rozmowy, nie czujemy si\u0119 komfortowo w dyskusji. Nie czujemy rozm\u00f3wcy, tematu, albo to nam brakuje cierpliwo\u015bci, nie potrafimy si\u0119 skoncentrowa\u0107, bo my\u015bli gnaj\u0105 do przodu. Koncentracja w rozmowie to podstawa \u2013 nie jest potrzebna przy biernym s\u0142yszeniu, jednak przy aktywnym s\u0142uchaniu jest niezb\u0119dna, szczeg\u00f3lnie wspieraj\u0105c zrozumienie. A zrozumienie wspiera: prostota w formu\u0142owaniu wypowiedzi, uporz\u0105dkowana cz\u0142onowo\u015b\u0107, lapidarno\u015b\u0107- zamiast rozwlek\u0142ych wywod\u00f3w i dodatkowa stymulacja \u015brodkami stylistycznymi. Koncentracja jest przydatna przy interpretacji komunikat\u00f3w co udowadnia psycholog Friedemann Schulz von Thun przedstawiaj\u0105c kwadratowy model komunikacji i udowadniaj\u0105c, \u017ce ludzie s\u0142uchaj\u0105 czterema uszami.<\/p>

Poni\u017cej przyk\u0142ad nieporozumienia wynik\u0142ego z nadawania na r\u00f3\u017cnych p\u0142aszczyznach komunikacyjnych. Wyobra\u017amy sobie kobiet\u0119 i m\u0119\u017cczyzn\u0119 siedz\u0105cych przy stole podczas posi\u0142ku. M\u0119\u017cczyzna m\u00f3wi \u201eW zupie p\u0142ywa co\u015b zielonego\u201d. Odpowied\u017a kobiety brzmi: \u201eJe\u017celi ci nie smakuje, to mo\u017cesz sto\u0142owa\u0107 si\u0119 gdzie indziej\u201d.<\/p>

Komunikaty cz\u0119sto odbieramy na innej p\u0142aszczy\u017anie ni\u017c ta, na kt\u00f3rej zosta\u0142y nadane. To, kt\u00f3r\u0105 wybieramy, ma du\u017cy zwi\u0105zek z tym, jak byli\u015bmy wychowani i do jakich r\u00f3l jeste\u015bmy przygotowani. Mo\u017ce by\u0107 tak, \u017ce m\u0119\u017cczy\u017ani cz\u0119\u015bciej s\u0142ysz\u0105 na p\u0142aszczy\u017anie rzeczowej, z kolei kobiety na p\u0142aszczy\u017anie apelowej. To mo\u017ce generowa\u0107 konflikty komunikacyjne.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t

Kwadratowy model komunikacji<\/strong>
Kwadratowy model komunikacji to pr\u00f3ba spotkania z samym sob\u0105 i zainteresowanie w\u0142asnymi zachowaniami, kt\u00f3re s\u0105 konsekwencj\u0105 wypowiedzianych lub us\u0142yszanych informacji. Zdarza si\u0119, \u017ce zastanawiamy si\u0119, co jest powodem niezrozumienia czyi\u015b intencji. Friedemann Schulz von Thun za\u0142o\u017cy\u0142, \u017ce komunikacja jest rzeczywisto\u015bci\u0105 czterowymiarow\u0105. Ka\u017cda wypowied\u017a ma cztery p\u0142aszczyzny i ka\u017cda z tych p\u0142aszczyzn jest odpowiedzialna za jako\u015b\u0107 komunikacji, ponadto wypowiedzi s\u0105 pakietami ro\u017cnych informacji. Wypowied\u017a zawiera: zawarto\u015b\u0107 rzeczow\u0105, ujawnianie siebie, relacj\u0119 wzajemn\u0105 oraz apel. Podstawowym zadaniem wypowiedzi jest udzielenie informacji. Wypowied\u017a przekazuje okre\u015blon\u0105 tre\u015b\u0107, co stanowi bodziec do analizy na kt\u00f3re elementy wypowiedzi koncentrujemy si\u0119 najbardziej.<\/p>

Przekazuj\u0105c sobie informacje, ka\u017cda wypowied\u017a, kt\u00f3ra do nas dociera, zawiera jednocze\u015bnie cztery r\u00f3wnowa\u017cne aspekty, kt\u00f3re trafiaj\u0105 do uszu odbiorcy. Zdarza si\u0119, \u017ce jeste\u015bmy wra\u017cliwi na to, co us\u0142yszymy pomi\u0119dzy wierszami. Von Thun wymienia cztery aspekty wypowiedzi, jest to:
– Zawarto\u015b\u0107 tre\u015bciowa, kt\u00f3r\u0105 tworz\u0105 rozmaite informacje. Nastwiona jest na przekaz informacji, danych, fakt\u00f3w.
– Ka\u017cda wypowied\u017a, mniej lub bardziej wyra\u017anie, mniej lub bardziej \u015bwiadomie, zawiera ujawnienie siebie \u2013w kt\u00f3rej nadawca m\u00f3wi co\u015b o sobie. Chcemy czy nie, m\u00f3wi\u0105c informujemy otoczenie o naszej osobie, w\u0142asnym samopoczuciu, nastroju i stanie wiedzy. W tym sensie ka\u017cda wypowied\u017a jest pr\u00f3bk\u0105 osobowo\u015bci.
– Po trzecie, ka\u017cda wypowied\u017a zawiera informacje o tym, jak nadawca traktuje odbiorc\u0119 (lub odbiorc\u00f3w) i za kogo jego\/ ich ma \u2013 okre\u015bla wzajemn\u0105 relacj\u0119 \u2013 wobec czego odbiorca czuje si\u0119 zauwa\u017cony osobi\u015bcie jako cz\u0142owiek (albo w\u0142a\u015bnie nie) i w jaki\u015b spos\u00f3b potraktowany, na przyk\u0142ad uszanowany i doceniony, albo poni\u017cony, ura\u017cony. O okre\u015bleniu relacji wzajemnej wiemy, \u017ce ma ogromny wp\u0142yw na poczucie w\u0142asnej to\u017csamo\u015bci.
– Kiedy ju\u017c zabieram g\u0142os, to chc\u0119 tak\u017ce wywrze\u0107 wp\u0142yw, chc\u0119 dotrze\u0107 do moich rozm\u00f3wc\u00f3w. M\u00f3wi\u0105c j\u0119zykiem psychologii komunikacji: ka\u017cda wypowied\u017a zawiera tak\u017ce (otwarty lub ukryty) apel, przez kt\u00f3ry nadawca chce wywrze\u0107 wp\u0142yw na odbiorc\u0119.<\/p>

Powy\u017cej przedstawiono model komunikacyjnie sprawnego nadawcy wypowiedzi, kt\u00f3ry udziela\u0142 informacji, podaj\u0105c informacje dotycz\u0105ce swojej osoby, wyrazi\u0142 spostrze\u017cenia co do osoby odbiorcy i chcia\u0142 wywrze\u0107 jaki\u015b wp\u0142yw na odbiorc\u0119 komunikatu. Gdyby nadawca ograniczy\u0142 si\u0119 do wypowiedzi w jednej p\u0142aszczy\u017anie utrudni\u0142by kontakt z drugim cz\u0142owiekiem, jego wypowied\u017a by\u0142aby lakoni-czna, niedba\u0142a i nierelacyjna. Odbiorca z kolei, a raczej jego ucho, jest r\u00f3wnie wa\u017cnym instrumentem dobrej komunikacji. Ucho, kt\u00f3re u odbiorcy jest najbardziej wra\u017cliwe na konkretny aspekt wypowiedzi, nadaje rozmowie specyficzny, dalszy bieg, poniewa\u017c uwa\u017cne s\u0142uchanie \u201eczworgiem uszu\u201d powinno by\u0107 podstawowym narz\u0119dziem odbiorcy.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t

\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\"\"\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t
\n\t\t\t\t\t\t\t\t
\n\t\t\t\t

Kt\u00f3rym uchem s\u0142uchasz?<\/strong>
U wielu odbiorc\u00f3w- niezale\u017cnie od sytuacji- jedno \u201eucho\u201d jest bardziej rozwini\u0119te od innych. Odbiorca ma swoj\u0105 p\u0142aszczyzn\u0119, na kt\u00f3rej czuje si\u0119 najlepiej i na kt\u00f3rej najlepiej s\u0142yszy. Istniej\u0105 cztery podstawowe typy s\u0142uchaczy. Warto wiedzie\u0107, do kt\u00f3rego z nich jest ci najbli\u017cej, bo dzi\u0119ki temu mo\u017cesz wykorzysta\u0107 swoje zalety i zminimalizowa\u0107 wady swojego sposobu s\u0142uchania.<\/p>

S\u0142uchacze zorientowani na tre\u015b\u0107, czyli tam, gdzie dominuje \u201eucho rzeczowe\u201d, przyk\u0142adaj\u0105 du\u017c\u0105 wag\u0119 do informacji zawartych na p\u0142aszczy\u017anie rzeczowej; lubi\u0105 analizowa\u0107 wiadomo\u015bci i informacje; nie lubi\u0105 metafor, anegdot.
S\u0142uchacze zorientowani na ludzi, z przewag\u0105 \u201eucha relacyjnego\u201d (ucho dra\u017cliwe) s\u0105 \u015bwiadomi, \u017ce s\u0142uchanie wp\u0142ywa na relacje. U niekt\u00f3rych odbiorc\u00f3w wra\u017cliwo\u015b\u0107 na wzajemn\u0105 relacj\u0119 jest tak wielka, \u017ce nawet wypowiedzi neutralne odczytuj\u0105 jako atak na ich osob\u0119. Odnosz\u0105 wszystko do siebie, stale we wzajemnych relacjach mog\u0105 wypatrywa\u0107 jakiej\u015b zasadzki. Zwracaj\u0105c zbyt du\u017c\u0105 uwag\u0119 na nastroje, mog\u0105 odwodzi\u0107 od g\u0142\u00f3wnego tematu. Wa\u017cne jest dla nich te\u017c okazanie zainteresowania rozm\u00f3wcom.
S\u0142uchacze z dominuj\u0105cym \u201euchem ujawnienia siebie\u201d. To ucho jest przydatne w sytuacji aktywnego s\u0142uchania w przypadku tzw. dzielenia si\u0119 dobrymi praktykami. Przez aktywne s\u0142uchanie odbiorca pomaga nadawcy wej\u015b\u0107 g\u0142\u0119biej w swoje do\u015bwiadczenia.
S\u0142uchacze nastawieni na dzia\u0142anie z \u201euchem apelowym\u201d, koncentruj\u0105 si\u0119 na konkretnych informacjach dotycz\u0105cych osi\u0105gni\u0119cia celu dzia\u0142ania. Lubi\u0105 s\u0142ucha\u0107 uporz\u0105dkowanego przekazu- s\u0105 zadaniowi. Te osoby s\u0105 nastawione na natychmiastowe reagowanie i dzia\u0142anie.
Reasumuj\u0105c, odbieraj\u0105c komunikaty s\u0142uchamy \u201eczworgiem uszu\u201d. Zgodnie z czterema p\u0142aszczyznami wypowiedzi, s\u0105 cztery mo\u017cliwe rodzaje reakcji, cztery punkty ci\u0119\u017cko\u015bci wypowiedzi zwrotnej: komentarz rzeczowy, wypowied\u017a jak, wypowied\u017a ty, apel (\u017c\u0105danie b\u0105d\u017a oczekiwanie). Zasadniczo wszystkie te cztery reakcje (b\u0105d\u017a ich kombinacja) s\u0105 uprawnione i maj\u0105 swoj\u0105 warto\u015b\u0107, chocia\u017c nie w ka\u017cdej sytuacji. I prawdopodobnie b\u0119dziemy reagowa\u0107 zale\u017cnie od tego, jak mamy rozwini\u0119ty nadajnik, czyli nie\u015bwiadomie jeden z nadajnik\u00f3w b\u0119dzie przez nas preferowany.<\/p>

W procesie dialogu ma miejsce odbieranie pewnych informacji w spos\u00f3b selektywny w zale\u017cno\u015bci od potrzeb, zainteresowa\u0144 czy do\u015bwiadcze\u0144. Kto\u015b z uchem rzeczowym przede wszystkim us\u0142yszy wszystkie informacje o tym, jak wygl\u0105da stan rzeczy i na to b\u0119dzie reagowa\u0142. Kto s\u0142ucha uchem ujawnienia siebie (terapeutycznym) b\u0119dzie nastwiony na nastr\u00f3j osoby z kt\u00f3r\u0105 rozmawia. Osoba s\u0142uchaj\u0105ca uchem relacyjnym (dra\u017cliwym) mo\u017ce wy\u0142apa\u0107 niekoniecznie trafne informacje na sw\u00f3j temat. Kto s\u0142ucha uchem apelowym, ten pierwszorz\u0119dnie postawi sobie zadanie do wykonania.<\/p>

Prawdziwy dialog, kt\u00f3ry zas\u0142uguje na to miano, zosta\u0142 nam dany (jako potrzeba) i zadany (jako cel rozwoju). Aby stworzy\u0107 dobre po\u0142\u0105czenia \u201eod cz\u0142owieka do cz\u0142owieka\u201d trzeba czu\u0107 si\u0119 za nie odpowiedzialnym osobi\u015bcie.
\u0106wicz s\u0142uchanie: oddziel fakty od opinii; oczy\u015b\u0107 umys\u0142 z za\u0142o\u017ce\u0144, negatywnych emocji, wrogo\u015bci; koncentruj si\u0119 na tre\u015bci wypowiedzi, nie na wygl\u0105dzie osoby z kt\u00f3r\u0105 rozmawiasz; radzenie, ocenianie przeszkadza w s\u0142yszeniu drugiej osoby.

Pozostaj\u0105c w sferze uczu\u0107, W\u0142adys\u0142aw Grzeszczyk satyryk i aforysta jest autorem (na potrzeb\u0119 niniejszego artyku\u0142u: przewrotnej) wypowiedzi: Zrozumie\u0107 mo\u017cna i za setnym razem, ale odczu\u0107 \u2013 tylko za pierwszym. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, \u017ce pozostaniemy zapami\u0119tani przez wsp\u00f3\u0142rozm\u00f3wc\u00f3w w pierwszej kolejno\u015bci za relacyjn\u0105 autentyczno\u015b\u0107, p\u00f3\u017aniej za merytoryczno\u015b\u0107 wypowiedzi.<\/p>

Poszerz wiedz\u0119:
F. Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania, Tom 1,2,3,4, Wyd. WAM, 2011.<\/p>\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t<\/section>\n\t\t\t\t\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t\t<\/div>\n\t\t\t\t\t<\/div>\n\t\t","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Komunikacja mi\u0119dzyludzka \u201euszyta na miar\u0119\u201d to sp\u00f3jno\u015b\u0107 mi\u0119dzy mow\u0105 werbaln\u0105 i niewerbaln\u0105, empatia, asertywno\u015b\u0107, umiej\u0119tno\u015b\u0107 dialogu, i uwa\u017cno\u015b\u0107 na s\u0142uchanie, a \u015bwiadome s\u0142uchanie nie tylko poprawia komunikacj\u0119\u2026 Z jednej strony komunikacja jest procesem automatycznym, z drugiej jest procesem z\u0142o\u017conym i trudnym. Umiej\u0119tno\u015bci\u0105 jest komunikowa\u0107 si\u0119 w spos\u00f3b celowy, tak by druga osoba zrozumia\u0142a dok\u0142adnie czego […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3542,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"elementor_header_footer","format":"standard","meta":[],"categories":[24,41],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534"}],"collection":[{"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3534"}],"version-history":[{"count":7,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3546,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3534\/revisions\/3546"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3542"}],"wp:attachment":[{"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3534"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3534"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"http:\/\/metropolitansilesia.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3534"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}